







| |
MATEMĀTIKAS
STUNDAS |
|
Kas ir pareiza matemātikas stunda 3. klasē?
Tas nav vienkārši noteikumu skaidrojums un uzdevumu risināšana. Stundai
jābūt dzīvai, aizraujošai un tādai, lai bērns ne tikai saprastu
materiālu, bet arī sajustu prieku par atklājumiem.
Galvenās pazīmes:
1. Skaidrs mērķis
Stundai ir konkrēts uzdevums: iemācīt saskaitīt un atņemt trīsciparu
skaitļus, iepazīstināt ar perimetra jēdzienu, nostiprināt reizināšanas
tabulu utt.
2. Piekļūstams skaidrojums
Skolotājs izmanto vizuālos materiālus (shēmas, bildes, priekšmetus,
kartītes, interaktīvo tāfeli), sasaista matemātiku ar dzīvi: «Cik ābolu
paliks, ja…» vai «Cik soļu vajag, lai apietu klasi?»
3. Bērnu aktīva līdzdalība
4. klases bērni vēl mācās, kustoties, spēlējoties un praktiski
darbojoties. Tāpēc stundai jāietver:
– mutiskā skaitīšana spēles formā;
– matemātiskie mīklas;
– uzdevumi uz laiku («Kurš ātrāk?»);
– darbs pāros vai grupās.
5. Uzdevumi dažādos līmeņos
Dažiem skolēniem materiāls padodas viegli, citiem vajadzīgs vairāk laika.
Svarīgs līdzsvars: vienkārši uzdevumi, lai gūtu pārliecību, + sarežģīti
tiem, kas gatavi izaicinājumam.
6. Atgriezeniskā saite un uzslava
Skolotājs ne tikai pārbauda atbildes, bet arī analizē kļūdas, māca
bērnus domāt: «Kāpēc tu tā nolēmi?», «Vai var citādi?» Uzslava par
centību motivē ne mazāk kā par pareizo atbildi.
7. Emocijas un interese
Matemātikai jāsaistās ar meklējumu prieku, nevis ar kļūdu baiļu sajūtu.
Labi, ja stundā ir spēle, neliela mīkla vai sacensību elements.
8. Noslēgums un praktiskā jēga
Stundas beigās bērni skaidri saprot, ko šodien iemācījušies un kur varēs
pielietot jaunās zināšanas.
Galu galā «pareiza» matemātikas stunda ir stunda, kur bērni domā,
izmēģina, diskutē, kļūdās, atrod risinājumus un beidz stundas ar sajūtu:
«Es to varēju!
|
|