28
апреля
2009
Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un
sporta departamenta
Izglītības pārvaldes Izglītības atbalsta nodaļa
organizē zinātniski praktisku konferenci
Pilsētas zinātniskā praktiskā konference
„Inovatīvo tehnoloģiju izmantošana
speciālās izglītības skolotāja un logopēda darbā”
МОИСЕЕВА ТАТЬЯНА ВАЛЕРЬЕВНА
магистр гуманитарных наук, заместитель директора,
учитель русского языка
Рижская школа "Пардаугава"
ПОСПЕЛОВ ЛЕВ НИКОЛАЕВИЧ
доктор математических наук, преподаватель
информатики и программирования
Рижская школа "Эврика"
Individuāla,
diferencēta pieeja dzimtās valodas un literatūras
mācīšanā. Audiālais princips rakstīšanas un
lasīšanas iemaņu apgūšanā
Latvijā jau ir sasniegts tāds informācijas un
tehnoloģiju līmenis, kas ļauj pildīt Valsts
standartu, tomēr mūsdienu „straujajā laikā”
nepieciešams skolotājiem piedāvāt līdzekļus mācību
procesa vizualizācijai, audializācijai un
digitalizācijai. Izveidotie materiāli palīdz
attīstīt skolēnu mācīšanās motivāciju, pilnveidot un
atjaunot inovācijas tehnoloģiju ieviešanu mācību
procesā, vērtēšanas sistēmā sasniegt
validas
principus. Mācīšanās procesā
nepieciešams veicināt sadarbību ar skolēnu vecākiem.
Mērķis:
Izveidot interaktīvo multimediju kompleksu skolēniem
dažādos priekšmetos (dzimtā valoda, valsts valoda
mazākumtautību skolām, dabas zinības, ētika), kas
palīdz optimizēt mācību procesu, izmantojot
inovācijas tehnoloģijas un metodes, lai īstenotu
produktīvu mācīšanās sistēmu.
Uzdevumi:
-
ieinteresēt
speciālos pedagogus un logopēdus veidot
priekšmetu interaktīvo multimediju kompleksu,
ņemot vērā diferenciālo pieeju mācīšanās
procesā;
-
atvieglot
skolotāja ( speciālā pedagoga un logopēda
)darbu;
-
aktivizēt
vecāku piedalīšanos mācīšanās procesā,
sadarbojoties ar skolēniem, zināšanu
nostiprināšanā.
Iepazīstināt ar izstrādātajām Rīgas Pārdaugavas
pamatskolā apmācības programmām- „Ortogrāfiskais
trenažieris”, „Krievu tautas parunas un sakāmvārdi”,
KУПР,”
Rēbusi un mīklas”,
“Orfoēpijas trenažers”, iekļaujošie izziņas,
kontrolējošie un vizuālie materiāli.
Mācību programmu izmantošanas metodika skolā un
mājās, individuālam darbam, korekcijas grupās.
Pārbaužu un diagnosticējošo darbu
vadīšanu principi izmantojot
multimediju programmu.
Darbs
ar vārdu: interaktīvie diktāti, vārdnīcas, izziņas
avoti. Skolēnu vārdu krājuma paplašināšana.
Skolotāja loma individuālā apmācībā, izmantojot
interaktīvas programmas.
Skolotāja uzdevumu korekcijas iespējas.
Digitālo, audio- ierakstu izmantošana, skolēna
veiksmīgas dinamikas novērošanai: no mehāniskas
lasīšanas principa uz apzinātu un lasīto izprašanu.
(Организатор Департамент образования г.Риги).