 Patriotiskās 
				nedēļas laikā
Patriotiskās 
				nedēļas laikā
				
				
				
				 
				
				Atklātā  literatūras stunda. 
				
				
				
				"Lāčplēsis - Latvijas tautas varonis" - 
				04.11.2024.g. 
				
				Latvijas kultūras kanoni
				Skolotāji: Lita Koreļska, Marta Goda.
				Dalībnieki: 9.A kl. skolēni
				Viesi: Tatjana Moisejeva - dir. vietniece
				
				 
				1. Kā radies Lāčplēsis - pasaka par Lāčausi un 
				latviešu teikas saīsināts variants - iespējams izmantot latviešu 
				valodas stundās
				
				2. A. Pumpurs un eposs "Lāčplēsis" - informācija un 3 mūsu 
				bibliotēkas grāmatas 
				
				3. Rainis un luga "Uguns un nakts" (mūsu bibliotēkā krievu 
				valodā) 
				
				4. Neliela informācija par Lāčplēša dienu un rokoperu Lāčplēsis
				
				
				5. Kao Vjets Ngujens - "Lāčplēša dzimšana"un "Lāčplēša hronika" 
				- vjietnamiešu mākslinieka komiksu grāmatas par Lāčplēsi
				
				Kao Vjets Ngujens ir vjietnamietis, kurš kopš 15 gadu vecuma 
				dzīvo Latvijā, un latviešu valodu ir iemācījies, lasot A. 
				Pumpurs "Lāčplēsi", 
				iedvesmojies no šī darba un radījis komiksu grāmatas par 
				Lācplēsi. L
				
 
				 
     
				
				Andris Pumpurs, tautas teikas, Kao Vijet 
				Ngujens 
				
				Komiksa par Lāčplēsi autors, vjetnamiešu 
				mākslinieks Kao Viets Ngujens ieguvis Latvijas pilsonību.
 
				
				Vjetnamiešu mākslinieks Kao Viets Ngujens, kurš komiksos 
				ietērpis ne vienu vien stāstu par Lāčplēša gaitām un citiem 
				latviešu mītiskajiem tēliem, pēc 16 gadiem Latvijā beidzot 
				ieguvis mūsu valsts pilsonību. Līdz jaunajai pasei gan vēl 
				jāgaida birokrātisko šķēršļu dēļ.
				
				Vjetnamiešu mākslinieks iekārtojies Rīgas klusajā centrā, 
				komunālā dzīvokļa istabiņā. Viņa ikdiena nav mainījusies arī pēc 
				Latvijas pilsonības iegūšanas. Iespējams tāpēc, ka te dzīvo jau 
				ilgi.
				
				“Desmit gadus biju par to domājis, jo 2008. gadā, kad pabeidzu 
				Rozentāla skolu, man bija iespēja kārtot šo naturalizāciju, jo 
				man latviešu valodā bija eksāmens, bet ilgi domāju, jo visi 
				teica, Latvijā drīz būs krīze, būs slikti,” stāsta vjetnamiešu 
				mākslinieks.
				
				Tā šis pārdomu periods ieilga. Bet mākslinieks uzskata: neko 
				nevar nokavēt. “Tagad Latvijai ir vajadzīgi cilvēki, mums 
				cilvēks ļoti dārgs, viens aiziet, mēs kaut ko pazaudējam, ja 
				viens nāk – tā jau ir vērtība.”
 
				
				Atteikties no Vjetnamas pilsonības bijis daudz sarežģītāk, nekā 
				pārbaudījumi pilsonības iegūšanai. Kao uz Latviju atveda tēvs, 
				kurš apprecējās ar latvieti. Pamāte tūdaļ saskatīja zēnā 
				talantu. Aizveda viņu uz mākslas skolu, līdzi ņemot Kao komiksu 
				mapi. Apgūstot latviešu valodu, Kao bibliotēkā uzdūrās 
				varoņeposam “Lāčplēsis”. Šī izvēle izrādījās liktenīga. Zēnam 
				dzima ideja par komiksu. Kas turklāt tika izdots un bija par 
				iemeslu, lai arī LNT Ziņas toreiz šo brīnumbērnu intervētu. 
				Viņam tad padomā bija jau nākamais komikss.
				
				Tagad galds nokrauts ar daudziem viņa komiksiem. Sapnis 
				piepildīts gan par Kurbadu, gan Tālavas taurētāju. “Pirmā 
				grāmata man bija diplomdarbs, kad pabeidzu Rozentāla skolu. Tas 
				bija ļoti sen. Visi tik smieklīgi uzzīmēti, man kauns, kad 
				skatos uz saviem vecajiem darbiem,” saka Kao.
				
				Vienā komiksa grāmatā ir ap 200 zīmējumu. Sākumā zīmējis tos ar 
				roku. Ar laiku nonācis pie secinājuma, ka laiks dārgāks un sācis 
				strādāt ar datoru.
				
				 Krājuma izstāde veltīta valsts svētkiem.
				"No Lāčplēša līdz neatkarībai"
				Skolotāja: Lita Koreļska
				
				
				
				
 
				
				Izstādē izvietoti arī mākslīgā intelekta (MI) 
				radīti Lāčplēša attēli dažādos mākslas novirzienos. 
				Skolēniem būs iepēja uzminēt, kādā mākslas novirzienā mākslīgais 
				intelekts ir mēģinājis radī Lācplēša tēlu un
				izteikt savu viedokli, kā tam (MI) ir veicies. 
				
				Paralēli izstādei visu nedēļu skolēniem brīvajos brīžos vai pēc 
				stundām ir iespēja bibliotēkā salikt Latvijas puzles (ir 3 
				puzles, 2 - 165 gb, 1 - 48 gb) kā arī izkrāsot sagatavotās 
				krāsojamās lapās par patriotiskajā tēmām.